صفحه اصلی / ورزش و تغذیه / یوگا / حرکت آسانای ضد نفخ و گاز | قسمت دوم

یکی از عوارض ناشی از دوران پریود، حضور نفخ و گاز آزاردهنده در دستگاه گوارش است. شاید عجیب باشد که در بعضی از خانم‌ها، این عارضه بسیار دردناک‌تر از گرفتگی رحم گزارش شده شده. برای رفع نفخ و گاز ناشی از قاعدگی می‌توانید راهکارهای مختلفی از جمله انجام حرکت ضد نفخ و گاز یوگا را انجام دهید.

در جلسه ششم از جمعه‌های یوگایی همراه با سرکار خانم فروغ طلایی هستیم تا با انجام حرکات آسانای ضد نفخ و گاز، یک تمرین شش دقیقه‌ای داشته باشیم و به کمک آن عوارض جانبی سیکل قاعدگی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

حرکت آسانای ضد نفخ و گاز

در این ویدیو قرار است حرکات مخصوص به کاهش نفخ و گاز پریود را انجام دهیم. از آنجا که حرکات این آسانا، اغلب به حالت خوابیده انجام می‌شود، برای دوران پریود بسیار مناسب است. چرا که مجبور نیستید حرکات یوگا را به حالت ایستاده انجام دهید که در دوران خونریزی ماهانه، می‌تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد.

در این ویدیو، ابتدا نحوه صحیح درازکشیدن برای انجام حرکت آسانای ضد نفحخ و گاز به شما آموزش داده می‌شود. توجه داشته باشید که انجام دادن این حرکت طبق ویدیو، سلامت و امنیت مهره‌های ستون فقرات شما را تضمین می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا چند بار ویدیو را ببینید تا به بهترین نحو حرکات را انجام دهید.

خم کردن پاها در این حالت، مشابه حالت جنین است که می‌تواند در عین حال که به رفع نفخ و گاز سیستم گوارش می‌پردازد، درد ناشی از پریودی را نیز کاهش دهد. توجه داشته باشید که این حرکت به تنظیم سیکل پریودی نیز کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است در صورتی که مشکل پلی کیستیک، فیبروم یا درد در ناحیه زانو و کمر را دارید؛ یا حتی اگر در دوران خونریزی پریود هستید، بهتر است به نکات گفته شده در ویدیو توجه دو چندان داشته باشید. چرا که انجام حرکت غیراصولی شما را بیش از افراد نرمال دچار آسیب خواهد کرد.

کاربرد حرکت آسانای کششی

ورم، نفخ و گاز معمولا با PMS آغاز می‌شود و تا بعد از اتمام پریود، همراه شماست. اگر دقت کرده باشید، اغلب خانم‌ها قبل از آغاز قاعدگی دچار تغییر سایز در ناحیه شکم می‌شوند که ناشی از این موارد است. این عارضه معمولا با درد همراه است و طبق آمار حدود ۷۰٪ بانوان به آن مبتلا هستند.

با انجام حرکات آسانای ضد نفخ و گاز، می‌توانید این عارضه را تا حد زیادی کاهش و با انجام ۵ دقیقه تمرین در روزهای PMS  و دوران پریود، تا حد زیادی درد ورم، نفخ و گاز را تسکین دهید.

جمعه‌های یوگایی با تافته

از آنجا که نفخ و گاز در دوران پریود، یکی از دردناک‌ترین مواردی است که اغلب خانم‌ها در سنین باروری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مجموعه تافته به عنوان مسئولیت اجتماعی خود، یک جلسه از ویدیوهای جمعه‌های یوگایی را به رفع این عارضه اختصاص داده است.

شما با پلی کردن ویدیوی جلسه ششم فصل اول جمعه‌های یوگایی با تافته، می‌توانید به صورت رایگان به یک برنامه تمرینی بسیار ساده و قابل انجام در منزل دست پیدا کنید. حرکات این ویدیو نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و صرفا با چند بار مرور نکات آن می‌توانید این آسانا را به راحت‌ترین شکل ممکن در منزل اجرا کنید.

هر هفته یک قسمت از تمرینات در این وب سایت با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد. شما می‌توانید به آرشیو بی‌نظیر جمعه‌های یوگایی با تافته دسترسی داشته باشید و تمامی قسمت‌های آن را دریافت کنید.

نوشته‌های تازه