صفحه اصلی / ورزش و تغذیه / یوگا / آسانای اوتانا ویاگر یا ببر یوگا

در قسمت دوم فصل اول جمعه‌های یوگایی قصد داریم تا با یک تمرین ساده آسانای ببر را به شما آموزش دهیم. در این قسمت همراه با مربی تخصصی یوگا، سرکار خانم فروغ طلایی همراه هستیم تا با انجام حرکات آسانای ببر، بتوانیم روز خود را با بدنی منعطف‌تر شروع کنیم. پیشنهاد می‌شود قبل از دیدن ویدیو این مطلب را بخوانید تا آگاهی بیشتری نسبت به حرکت آسانای ببر پیدا کنید.

آسانای اوتانا ویاگر یا آسنای ببر

در این ویدیو، قرار است تا آسانای ببر به شما آموزش داده شود. آسانای ببر شامل حرکاتی می‌شود که در آن بدن شما به وسیله کف دو دست و زانو با زمین در ارتباط است. البته دقت داشته باشید که محل اصلی اهرم کف دو دست است و پاها عمده حرکت در این آسانا را برعهده می‌گیرند. حرکات این آسانا همراه با دم و بازدم تنفس است و می‌تواند برای تنظیم تنفس شما نیز مفید باشد. اما اوتانا ویاگر آسنا چه کاربردی دارد و چه تاثیری روی عملکرد بدن ما خواهد گذاشت؟

 

کابرد آسانای ببر

حتما برایتان پیش آمده که بعد از بیدار شدن از خواب؛ احساس خستگی، خشکی بدن و عدم انعطاف‌پذیری بکنید. این حالت می‌تواند روی عملکرد روزانه شما تاثیری بسیار منفی داشته باشد؛ چرا که موجب کسلی بیش از حد شما می‌شود. انجام حرکات آسانای ببر در ساعات اولیه صبحتان، به شما این امکان را می‌دهد تا منعطف‌تر به استقبال روز بروید. آسانای ببر به شما کمک خواهد کرد تا با بهبود انعطاف پذیری ستون فقرات که مهم‌ترین استخوان‌های بدن هستند، تمام مهره‌هایتان را نرم کنید و شاداب‌تر شوید.

علاوه بر این حرکت آسانای ببر به تنظیم هورمون‌های دستگاه تناسلی (مانند استریول، استرادیول و استرون) نیز کمک می‌کند. تنظیم هورمون‌های تناسلی، به بهبود عملکرد این دستگاه در بدن کمک می‌کند.

این آسانا همچنین برای مادرانی که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده‌اند نیز مناسب است و به بهبودشان کمک شایانی می‌کند.

جمعه‌های یوگایی با تافته

حضور تمرین‌های یوگا در زندگی روزمره می‌تواند بسیار مفید و ضروری باشد، اما بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش مفید، زمان کافی برای ثبت نام در کلاس‌های آن را ندارند. مجموعه تافته به عنوان مسئولیت اجتماعی خود برنامه جمعه‌های یوگایی را تدارک دیده است تا تمام همراهان بتوانند با صرف زمانی حدود ۵ دقیقه به انجام حرکات یوگا بپردازند. پیشنهاد می‌کنیم با دوره آنلاین جمعه‌های یوگایی به صورت رایگان همراه باشید تا در هر قسمت تمرین‌های یوگا شوق تازه‌ای به زندگی خود ببخشید و از مزایای یوگا بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه