صفحه اصلی / ورزش و تغذیه / یوگا / آسانای ضد نفخ و گاز یوگا

در قسمت ابتدایی فصل اول جمعه‌های یوگایی قصد داریم تا چند تمرین آسانای ضد نفخ و گاز را به شما آموزش دهیم. در این قسمت همراه با مربی تخصصی یوگا، سرکار خانم فروغ طلایی همراه هستیم تا چند تمرین آسانای ضد نفخ و گاز را انجام دهیم. قبل از دیدن ویدیو مربوط به این جلسه بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا با آسانا و حرکات ضد نفخ و گاز آشنا شوید.

آسانا در یوگا چیست؟

به طور کلی مفهوم آسانا یوگا، به ژست‌ها یا حالت‌های فیزیکی گفته می‌شود که شامل حرکت‌های کنترل شده بدن در وضعیت‌های آگاهانه است. آسانا در سیستم یوگای باستانی هند مورد استفاده قرار می‌گرفته است که امروزه به دلیل فواید روحی و جسمی بسیار زیادی که دارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی از تمرین‌های آسانا برای تقویت بدن، انجام حرکات کششی، انعطاف‌پذیری، تعادل، هماهنگی اعضا و… استفاده می‌شود.

آسانای ضد نفخ و گاز

در این ویدیو، قرار است تا آسانای ضد نفخ و گاز به شما آموزش داده شود. آسانای ضد نفخ و گاز بر سلامت جسم و روان تاثیر به‌سزایی دارد. تمرین‌های این ویدیو باعث بهبود عملکرد گوارش، خون‌رسانی به لگن، ماساژ اندام‌های تحتانی و اندام‌های درون شکم می‌شود. در ثانی، دو روش تمرین در این قسمت به شما آموزش داده خواهد شد که اگر مشکل زانو دارید، بهتر است از روش دوم برای انجام آسانای ضد نفخ و گاز استفاده کنید.

 

جمعه‌های یوگایی با تافته

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید تا تمرین‌های یوگا را انجام دهید اما زمان کافی برای رفتن به کلاس را ندارید و حتی در خانه هم نمی‌توانید تایم زیادی برای این ورزش بگذارید، بهتر است تا با یک دوره مجازی همراه شوید. جمعه‌های یوگایی تافته در هر قسمت، یک تمرین یوگا مناسب برای قسمتی از بدن ارائه می‌شود که با پنج دقیقه زمان گذاشتن در روز می‌توانید آن را انجام دهید و از مزایای یوگا بهره‌مند شوید.

نوشته‌های تازه