صفحه اصلی / ورزش و تغذیه / یوگا / حرکت آسانای کششی در یوگا

درد و گرفتگی عضلانی، اثرات منفی بسیاری بر عملکرد روزانه شما خواهد داشت. حرکات کششی یوگا می‌تواند راه‌حلی برای افزایش جریان خون‌رسانی به عضلات مختلف باشد، عملکرد مفاصل شما را تقویت کند و باعث بهبود عملکرد روزانه شما در فعالیت‌هایتان شود.

در جلسه پنجم از جمعه‌های یوگایی همراه با سرکار خانم فروغ طلایی هستیم تا با انجام حرکات آسانای کششی جریان خون‌رسانی به عضلات را تقویت کنیم و یک یوگای ده‌دقیقه‌ای داشته باشیم.

حرکت کششی

در این ویدیو، قرار است نحوه صحیح انجام چند حرکت کششی را یاد بگیریم. ابتدا در حالتی ایستا و در حالی که پاها کمی باز و رو به جلو است می‌ایستیم. سپس شانه‌ها را به صورت دورانی می‌چرخانیم. روند تنفس در این حرکت بسیار مناسب است و شما باید به موقع دم و بازدم را انجام دهید تا جریان خون‌رسانی به شانه‌ها و کتف به درستی انجام شود. توجه داشته باشید که چرخش سرشانه‌ها باید به سمت عقب باشد؛ چرا که اگر چرخش رو به جلو انجام شود، موجب گرفتگی عضلات گردن خواهد شد.

در مرحله بعد باید کف دست‌هایتان را روی سرشانه قرار دهید و روند تنفس و حرکات دورانی را ادامه دهید. اگر دست‌هایتان روی سرشانه‌هایتان است، می‌توانید حرکات دورانی را رو جلو انجام دهید و این حرکت آسیب‌زا نیست.

در مرحله بعد قرار است که بازوها را خون‌رسانی کنیم. در این مرحله دست را باز کرده و در دو جهت، دورانی می‌چرخانیم. بسیار مهم است که جریان تنفس شما در این حرکت، طبق ویدیو باشد تا بتوانید از اثرات آن بهره‌مند شوید.

در مرحله بعد برای گرم کردن پا، از حرکات پاشنه و پنجه (بدون جلو و عقب کردن لگن) استفاده می‌کنیم. این حرکت را ده بار انجام دهید. حالا بدن شما آماده انجام فعالیت است. با تکیه به دیوار یک زاویه نود درجه با بدن خود بسازید و بدن را کش بدهید. این حرکت به شما کمک می‌کند تا تک‌تک عضلاتتان را وارد فاز خون‌رسانی کنید.

هرگاه که خسته شدید از حرکت آغوش استفاده کنید و به بدنتان استراحت دهید.

در مرحله بعد قرار است در همان زاویه نود درجه، پاها را به نوبت درون شکم جمع کنیم و در راستای کمر صاف کنیم. این فعالیت باعث تقویت عضلات فیله و تحتانی می‌گردد.

کاربرد حرکت آسانای کششی

حرکت آسانای کششی برای رفع خستگی، تقویت عضلات تحتانی، زیربغل و سرینی کاربرد دارد؛ همچنین باعث بهبود خون‌رسانی فیله‌های کمر می‌شود. اگر مدت زمان زیادی از روز خود را پشت میز می‌نشینید و فعالیت روزانه کافی برای حفظ سلامتی خود ندارید، انجام این حرکات به شما کمک خواهد کرد تا از گرفتگی عضلات در امان بمانید.

جمعه‌های یوگایی با تافته

اکثر بانوان شاغل، گرفتگی عضلات شدید را گزارش می‌دهند. یکی از راهکارهای مناسب برای رفع و بهبود وضعیت عضلات به خصوص عضلات سرشانه (که مشکل رایجی برای بانوان شاغل است) استفاده از تمرینات کششی یوگا است. مجموعه تافته به عنوان مسئولیت اجتماعی خود برنامه‌ای را تدارک دیده تا تمام خانم‌های شاغلی که وقت حضور در کلاس‌های یوگا را ندارند از آن استفاده کنند.

در جمعه‌های یوگایی تافته، هر هفته چند تمرین مناسب به شما آموزش داده خواهد شد تا با انجام آن‌ها به سلامتی خود کمک کنید. تمام تمرینات زیر ده دقیقه از شما زمان خواهد گرفت و در زمان‌های مرده خود نیز می‌‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

نوشته‌های تازه