صفحه اصلی / ورزش و تغذیه / یوگا / آسانای مثلث (تریکون آسانا)

دیگر بر کسی پوشیده نیست که یوگا، یکی از بهترین راه‌حل‌های فیزیکی برای کاهش استرس است. اما آیا هر حرکت یوگایی باعث کاهش استرس ما می‌شود؟ قطعا خیر؛ هر حرکت یوگا با هدف خاصی انجام می‌شود! یکی از بهترین حرکت‌های یوگایی برای رفع استرس، تریکون آسانا یا آسانای مثلث است.

در قسمت سوم فصل اول جمعه‌های یوگایی قصد داریم تا با یک تمرین ساده آسانای مثلث را به شما آموزش دهیم. در این قسمت همراه با مربی تخصصی یوگا، سرکار خانم فروغ طلایی همراه هستیم تا با انجام حرکات آسانای مثلث، استرس روزمره خود را کاهش دهیم و علاوه بر آن به تقویت ماهیچه‌های پا و لگن، تقویت اندام‌های درون شکمی بپردازیم.

آسانای تریکون یا مثلث

در این ویدیو، قرار است تا آسانای مثلث به شما آموزش داده شود. تریکون به معنای سه گوشه یا زاویه است و منظور آن قرار دادن بدن در وضعیتی است که یک مثلث تشکیل شود. این حرکت جزو ارکان اصلی یوگا به شمار می‌رود و فرا گرفتن آن می‌تواند تمرینات یوگای شما را جدی‌تر و هدفمندتر نشان دهد. در این حالت یوگایی بدن شما ترکیبی از حرکات پیچشی و خمشی را تجربه می‌کند که تاثیر به سزایی در تقویت اندام‌هایی که در بالا اشاره شد، ستون فقرات و اعصاب محیطی شما دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا بدن شما در حالت آرامش قرار گیرد و به مرور استرستان کاهش یابد. اما کاربرد اصلی آسانای مثلث چیست و چه تاثیری روی بدن می‌گذارد؟

کابرد آسانای مثلث

در ویدیو آسانای مثلث؛ خواهید دید که این حرکت شامل دو بخش است. بخش اول با انجام تنفس‌های صحیح به شما کمک می‌کند تا استرس خود را کاهش دهید. استرس جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بانوان شاغل و خانه دار است. علی رغم اینکه راهکارهای روانشناختی بسیاری برای کاهش استرس وجود دارد؛ نباید تاثیر راهکارهای فیزیکی را نادیده گرفت. انجام حرکات آسانای مثلث، حدود ده دقیقه از شما زمان می‌گیرد اما به شما کمک خواهد کرد تا روزهای هفته خود را با استرس کمتری سپری کنید.

بخش دوم که شامل حرکات کششی و چرخشی در نیمه پایین بدنتان است. به شما کمک خواهد کرد تا ماهیچه‌های پا و لگن خود را تقویت کنید و از طرفی موجب قوی شدن اندام‌های درون شکمی‌تان می‌شود. در بخش دوم، شما با پاهای خود مثلثی تشکیل می‌دهید و با حفظ این مثلث به انجام حرکات خمشی خواهید پرداخت که همگی برای تقویت عضلات پایین تنه بسیار مفید هستند و به شما در پشت سر گذاشتن دوره‌های قاعدگی آسان‌تر کمک می‌کنند.

 

جمعه‌های یوگایی با تافته

اگر پزشک زنان یا روان‌شناستان به شما توصیه کرده تا برای کاهش استرس و پشت سر گذاشتن دوره‌های قاعدگی با درد کمتر از حرکات یوگا بهره بگیرید؛ جمعه‌های یوگایی یک برنامه مناسب برای شماست. شرکت تافته با برگزاری یک دوره کامل آنلاین و رایگان، تلاش کرده تا به جامعه بانوان ایرانی در پشت سر گذاشتن پریودهای ماهانه کمک کند. هر جمعه یک قسمت از جمعه‌های یوگایی منتشر می‌شود و شما می‌توانید به آرشیو بی‌نظیری از آموزش یوگا آن هم در منزل خودتان دسترسی پیدا کنید.

نوشته‌های تازه