صفحه اصلی / پریود و قاعدگی / در مورد داستان‌های پریود خود با دخترتان صحبت کنید!

داستان‌های پریود، چیزهایی است که باید از زبان مادران به دخترانشان گفته شود. این داستان‌ها، می‌توانند تجربیات شخصی مادران از دوران بلوغ یا خاطرات آنها از این دوران باشد. اگر در زمان مناسب، این داستان‌ها را برای دختر خود تعریف کنید، او به مرور زمان رابطه صمیمی‌تر با شما پیدا می‌کند. چرا که می‌داند شما هم این تجربیات را داشته‌اید و حالا به راحتی می‌توانید به او کمک کنید.

بهترین داستان‌های پریود

پژوهش‌هایی درباره صحبت کردن و تعریف کردن داستان‌های پریود انجام شده که نتایج بسیار جالبی دارند. در طی این پژوهش‌ها، زمانی که مادری برای دخترش یک داستان درباره عادات ماهانه خودش تعریف می‌کند، به او یک چارچوبی را ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌تواند دنیا را بهتر درک کند.

تحقیقات نشان داده که اگر داستان‌های پریود از زبان مادر هنگام بلوغ دختر تعریف شود، سلامت روانی دختر تضمین می‌شود. طبق تحقیقات و پژوهش‌های دکتر Robyn Fivush، بهترین داستان‌ها، داستان‌هایی هستند که پایان یا نتیجه مثبتی دارند. پس، اگر نمی‌دانید که چه داستانی را برای دختر خود تعریف کنید، به سراغ داستان‌هایی با نتایج مثبت بروید.

حتی اگر یک داستانی را مدنظر دارید که یک تجربه منفی محسوب می‌شود، تا زمانی که درسی برای یاد گرفتن داشته باشد، یک داستان خوب پریود است و باید برای دخترتان تعریف کنید. بهتر است که داستان‌هایی را تعریف کنید که باعث شود چیزهایی را از منظر شما درک کند. در این صورت، صمیمیت و همدلی بیشتری بین شما و دختران به وجود می‌آید. اگر برای دختر خود داستان‌های دوران قاعدگی خودتان را تعریف کنید، او را به دختری بالغ، با عزت نفس بالا، مهارت بالای اجتماعی و مشکلات ذاتی کمتر تبدیل می‌کنید.

زمان مناسب برای تعریف داستان‌های عادت ماهانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، انتخاب زمان مناسب برای صحبت کردن با دختر نوجوانتان است. انتخاب زمان مناسب خیلی سخت است. دختران در سن بلوغ به افرادی دمدمی مزاج و ناپذیرا تبدیل می‌شوند. گاهی اوقات دختران نوجوان از راهی استفاده می‌کنند تا به مادر خود نشان ندهند که راهی برای صحبت با آنها وجود ندارد. دست به سینه می‌نشینند یا تلاش می‌کنند تا مادر خود را نادیده بگیرند. این کارها، هیچ فایده‌ای ندارد. شما باید تلاش خود را بیشتر کنید و محیط مناسبی برای صحبت کردن با او بسازید.

شاید در ابتدا تصور کنید که نوجوان شما هیچ اهمیتی به داستان‌های پریود شما نمی‌دهد. بله، شاید در مرحله اول به این شکل باشد ولی به مرور زمان، او با زندگی شما ارتباط برقرار می‌کند. پس، در ابتدا آرامش خود را حفظ کرده و با نوجوان سرکش خود کنار بیایید تا کمی برای شنیدن صحبت‌های شما آماده شود.

فراموش نکنید که انجام این کار به تنهایی درست نیست. البته، بسیاری از مادران، با توجه به شرایطی که دارند، تنهایی آن را انجام می‌دهند ولی شما می‌توانید از دیگر اعضای خانواده نیز کمک بگیرید. همچنین، اگر در انجمن‌های اجتماعی حضور دارید، با دیگر مادران مشورت کنید و از تجربیات آنها نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر درباره صحبت با سایر مادران، مقاله «برقراری ارتباط با سایر مادران برای پریود دختران نوجوان و در سن بلوغ» را مطالعه کنید.

اهمیت صحبت کردن درباره داستان‌های پریود

معمولا مادرانی که با دختران نوجوان خود در سن بلوغ صحبت می‌کنند، احساس صمیمیت بیشتری را در بین خود شکل می‌دهند. در واقع، اگر شما بتوانید در این سن، رابطه خوبی را با دختر خود برقرار کنید، پس در آینده نیز می‌توانید رابطه عمیقی داشته باشید. همچنین، زمانی که شما درباره تجربیات و داستان‌های عادت ماهانه خود به او می‌گویید، او نیز نگاه بازتری نسبت به مشکلاتش پیدا می‌کند. مطمئن می‌شود که شما مشکلاتش را درک می‌کنید و تجربیات مشابه با او را داشته‌اید.

نوشته‌های تازه