صفحه اصلی / دوران بلوغ / برقراری ارتباط با سایر مادران برای پریود دختران نوجوان و در سن بلوغ

اگر دختر شما به تازگی وارد سن بلوغ و نوجوانی شده و شما تجربه خاصی در این زمینه ندارید، از دوستان و اطرافیان خود کمک بگیرید. از تجربیات آنها استفاده کنید. آنها بزرگ‌ترین کمک برای شما و دخترتان هستند. اگر فرصت کافی برای مطالعه کتاب‌های تخصصی در مورد نوجوانی و بلوغ ندارید، ارتباط با سایر مادران برای پریودی دختران خود را آغاز کنید.

اهمیت برقراری ارتباط با سایر مادران برای پریود دختران

یکی از راه‌های مهم و موثر در بهبود روابط مادر و دختری، برقراری با سایر مادران است. این روش، یک بخش مهم از مسیر تبدیل شدن به یک مادر است. زمانی که شما با سایر مادران که دخترانی در سنین نوجوانی دارند، ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید درباره تغییرات زندگی دخترتان با آنها صحبت کنید. از دیگر مادران تجربه بگیرید یا تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهید.

در گذشته، مادران با تشکیل یک جامعه بزرگ، تغییرات بلوغ دختر نوجوان خود را رفع می‌کردند. در واقع، آنها از این جامعه بزرگ کمک می‌گرفتند تا مشکلاتشان حل شود. برخی از نمونه‌ها برای تشکیل جامعه بزرگ، همان برگزاری مراسم تشریفات سن قانونی، انتقال معلومات حیاتی در مورد زنانگی هستند. در این روش قدیمی، دختران به جامعه بزرگی از زنان متکی بودند تا متوجه تغییرات در بدن و زیست خود شوند. البته در حال حاضر، برخی از مادر و دختران به صورت جداگانه درباره پریود و بلوغ با یکدیگر صحبت می‌کنند.

بلوغ یک دوره سخت و مهم برای هر مادر و دختری است و شما به عنوان مادر، هرگز نباید به تنهایی با این شرایط رو به رو شوید. در واقع، شما باید از مادران اطراف خود کمک و راهنمایی بگیرید. شاید در ابتدای مسیر، برقراری ارتباط با سایرین برای پریودی دختران سخت باشد و شما از نظر زمان‌بندی، وقت بیرون رفتن و زمان گذاشتن برای بقیه مادرها را نداشته باشید. این‌کار سخت است، مخصوصا اگر همزمان به کار دیگری مشغول باشید یا مراقبت از یک فرزند کوچک‌تر را نیز به عهده داشته باشید. فراموش نکنید که شما با برقراری این ارتباط، نه تنها شبکه دوستان خود را گسترش می‌دهید، بلکه به دخترتان نیز کمک می‌کنید تا دوستان بیشتری برای خودش پیدا کند.

روش‌هایی برای ارتباط با سایر مادران برای پریود دختران

شاید از خود بپرسید که برای برقراری ارتباط با سایر مادران، باید چگونه با آنها ملاقات کنیم یا چگونه یک ارتباط درست با آنها شکل دهیم؟ برای این‌کار، روش‌هایی ساده وجود دارد که مادران شاغل و پرمشغله نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند.

  • کافی‌شاپ‌ها: اگر در هفته یک الی چند بار به کافی‌شاپ می‌روید تا قهوه صبحگاهی خود را خریداری کنید، این شیوه مناسب برای شما است. در روزهایی که قصد رفتن به کافی‌شاپ را دارید، به دیگر دوستان خود که مادر هستند، اطلاع دهید تا آنها نیز شما را همراهی کنند. در این صورت، هم زمان زیادی از شما گرفته نمی‌شود و هم می‌توانید قبل از رسیدن به دختر خود، کمی با سایر مادران گپ بزنید.
  • برگزاری مراسم: به بهانه‌هایی مختلف، میهمانی زنانه در خانه خود برگزار کنید. از سایر مادران بخواهید تا دختر خودشان را هم با خود به میهمانی بیاورند. حالا می‌توانید دختران را سرگرم انجام کاری کنید و خودتان در کنار دیگر مادران مشغول گفتگو درباره دخترانتان شوید.
  • ورود به انجمن‌ها: یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن و برقراری ارتباط با سایر مادران برای پریودی دختران، عضویت در یک انجمن، کلاس یا سازمان است. برای پیدا کردن این انجمن‌ها می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا مدرسه دختر خود کمک بگیرید.
  • شرکت در کلاس‌های هنری: زمانی که در کلاس‌های هنری شرکت می‌کنید، نه تنها دوست‌های جدیدی پیدا می‌کنید، بلکه فرصت این را دارید که در هنگام خلق آثار هنری با یکدیگر صحبت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در کلاس آشپزی، بافندگی یا خیاطی شرکت کنید.

استفاده از تجربیات سایر مادران

با توجه به مواردی که در بالاتر اشاره کردیم، متوجه شده‌اید که برقراری ارتباط با سایر مادران درباره پریودی دختران چقدر اهمیت دارد. البته، باید همیشه این موضوع را هم در نظر داشته باشید که همیشه، همه تجربیات درست نیست. در واقع، این شما هستید که باید تشخیص دهید از کدام تجربه و راهنمایی استفاده کنید. بعد از صحبت و برقراری ارتباط، تنها تجربیات خوب را مورد استفاده قرار دهید.

نوشته‌های تازه