صفحه اصلی / ورزش و تغذیه / یوگا / حرکت قایقرانی یا پارو زنی یوگا ( آسنای قایقرانی )

بسیاری از بانوان بعد از دوران قاعدگی دچار علائمی مانند خستگی، درد در ناحیه شکم، کلافگی، نفخ، مشکلات خواب، درد در مفاصل و عدم هماهنگی می‌شوند. اگر چه نمی‌توان این علائم را حذف کرد، اما می‌توان با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، این علائم را تا حد زیادی کاهش داد. یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای آسان‌تر گذراندن دوران بعد از قاعدگی، استفاده از تمرین‌های یوگا به خصوص انجام آسانای قایقرانی یا پارو زنی است.

در قسمت چهارم فصل اول جمعه‌های یوگایی قصد داریم تا با یک تمرین ساده آسانای قایقرانی را به شما آموزش دهیم. در این قسمت همراه با مربی تخصصی یوگا، سرکار خانم فروغ طلایی همراه هستیم تا با انجام حرکات آسانای قایق رانی یا پارو زنی به کاهش درد و عوارض دوران قاعدگی بپردازیم.

حرکت قایقرانی یوگا

در این ویدیو، قرار است نحوه صحیح انجام حرکت قایقرانی را آموزش ببینیم. این حرکت دقیقا مشابه با پارو زدن است و بسیار شبیه حالتی است که قایقران‌ها حین قایق سواری انجام می‌دهند. این حرکت برای ماساژ اندام‌های درون شکمی و اندام‌های تحتانی بسیار مفید است. انجام این حرکت می‌تواند تمرینات یوگای شما را هدفمند کند و در کاهش دردهای قاعدگی بسیار مفید است. در این حالت، تمام اندام‌های شما به خصوص اندام‌های تحتانی درگیر انجام حرکت یوگایی می‌شود. استفاده از این تمرین همراه با تنفس عمیق، عملکرد جریان خون را تقویت می‌کند و احساس شادابی و سرزندگی به شما خواهد داد. در ادامه به بررسی کاربرد این حرکت خواهیم پرداخت.

 

کاربرد حرکت قایقرانی در یوگا

در ویدیوی حرکت قایقرانی در یوگا، شما ابتدا باید در یک وضعیت نود درجه قرار بگیرید (طوری که پاهایتان روی زمین باشد و بالاتنه شما عمود بر سطح زمین قرار گیرد)؛ سپس زانوهای خود را به سمت بالا بیاورید و در حالت ثابتی قرار بگیرید. این فرایند در هر دو نوع حرکت قایقرانی مشترک است.

در حرکت اول با پارو زدن به صورت دروانی و انجام تنفس ریتمیک هم‌زمان، می‌توانید به هماهنگی هرچه بیشتر تنفس و اعضای بدن خود برسید. در حرکت دوم زانوی شما صاف می‌شود و همچنان پارو زنی ادامه خواهد یافت. در ابتدا ممکن است این حرکت برایتان نفس گیر باشد با این حال می‌تواند به شما کمک کند تا دوران بعد از قاعدگی و بعد از زایمان را با آرامش و عوارض کمتری سپری کنید. فراموش نکنید که استراحت‌های بین این تمرین به شما کمک می‌کند تا تنفس‌هایتان را منظم کنید و حرکات را با انگیزه بیشتری انجام دهید. به مرور انجام این حرکت باعث تقویت اندام‌های درون شکمی و تحتانی شما خواهد شد و کمردردهای ناشی از پریودی را کاهش می‌دهد.

جمعه‌های یوگایی با تافته

راهکارهای بسیاری برای گذراندن دوران نقاهت بعد از زایمان و پریود وجود دارد که یکی از کم‌هزینه‌ترین آن‌ها انجام حرکات یوگا است. توجه داشته باشید که انجام حرکات یوگا نه تنها مانند برخی از دم‌نوش‌های گیاهی یا قرص‌های مسکن، عوارضی ندارد؛ بلکه به مرور باعث تقویت اندام‌های داخلی و تحتانی بدنتان نیز خواهد شد.

اگر تصمیم دارید تا دوران نقاهت پس از بارداریتان را با یوگا سپری کنید و به دلیل مراقبت از فرزند خود امکان شرکت در کلاس‌های یوگا را ندارید، می‌توانید از برنامه جمعه‌های یوگایی با تافته استفاده کنید.

شرکت تافته با برگزاری چند فصل کامل آنلاین و رایگان از حرکات یوگا، تلاش کرده تا به جامعه بانوان ایرانی در پشت سر گذاشتن پریودهای ماهانه و دوران نقاهت زایمان کمک کند. هر جمعه یک قسمت از جمعه‌های یوگایی منتشر می‌شود و شما می‌توانید با دنبال کردن جمعه‌های یوگایی با تافته یک مربی خصوصی یوگا در منزل خود داشته باشید.

نوشته‌های تازه