صفحه اصلی / دوران بلوغ / صحبت‌های مربوط به بلوغ: شما با چه کسی باید صحبت کنید!

بلوغ لحظات خیلی مهم در دوران زندگی هر دختر خانمی است. ممکن است در این دوران، سوالات زیادی ذهن شما را مشغول کند که رسیدن به پاسخ آنها برای شما اهمیت داشته باشد. برای صحبت‌های بلوغ، شما باید فردی قابل اعتماد، بزرگسال و نزدیک به خود را انتخاب کنید. شما باید با فرد مورد نظر خود، احساس راحتی داشته باشید و به راحتی بتوانید درباره هر سوالی بپرسید. خوشبختانه، افراد زیادی در نزدیکی ما هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

صحبت‌های بلوغ با بزرگسالان

یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر دختری، دوران بلوغ او است که تنها با صحبت کردن، برخی از سوالات مربوط به آن رفع ابهام می‌شود. شاید در ابتدا، صحبت‌های بلوغ خجالت‌آور به نظر برسد و از این رو، شما ترجیح دهید که با دوستان هم سن و سال خود در این مورد صحبت کنید. البته که در میان گذاشتن احساسات دوران بلوغ، با دوستان گزینه خوبی است. چرا که آنها به دلیل تجربه مشترک، خیلی بهتر شما را درک می‌کنند؛ ولی از طرفی، آنها اطلاعات زیادی ندارند که بتوانند به شما کمک کنند.
در واقع، آنها آگاهی کاملی درباره مشکلات شما و خودشان در زمان بلوغ ندارند. پس معمولا یا اطلاعاتی غلط می‌دهند یا تنها با شما هم‌دردی می‌کنند. بهترین گزینه در این شرایط، انتخاب یک فرد بزرگسال قابل اعتماد است. فرقی ندارد که این فرد از اعضای خانواده شما باشد یا یک پزشک معتمد یا یک دوست محسوب شود. تنها نیاز که اطلاعات کاملی از تغییرات دوران بلوغ داشته باشد و شما با او احساس راحتی کنید.
در ابتدای صحبت‌های بلوغ، معمولا احساس راحتی وجود ندارد و شما احساس خجالت می‌کنید؛ ولی به صحبت‌های روزمره بسنده نکنید. تمام جزئیات را بازگو کنید. هر سوالی که دارید، بپرسید تا پاسخ دقیق آن را دریافت کنید. در دوران بلوغ، معمولا سوالات زیادی در ذهن شکل می‌گیرد که اگر پاسخی برای آنها پیدا نشود، آسیب‌های زیادی به فرد وارد می‌شود.

آن فرد همیشه نباید مادرتان باشد!

همان‌طور که اشاره کردیم، در انتخاب فردی که می‌خواهید با او صحبت کنید، حتما باید دقت کنید و یک فرد قابل اعتماد را بیابید. نزدیک فرد در این شرایط، مادر است. با مادر خود صحبت کنید. او خیلی بیشتر و بهتر شما را می‌شناسد و می‌تواند در صحبت‌های بلوغ را انجام دهد. البته، در برخی شرایط، ممکن است که شما احساس راحتی زیادی با مادر خود نداشته باشد.
در این شرایط، ایرادی ندارد که اگر یک فرد دیگر را برای این صحبت‌ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، خواهر بزرگ‌تر، عمه، خاله، معلم قابل اعتماد و نزدیک به شما در مدرسه یا حتی مشاوران قابل اعتماد در مدرسه، گزینه‌های خوبی برای صحبت درباره بلوغ هستند. البته، اگر که در این دوران به دوره‌های مشاوره، پیش یک پزشک می‌روید، با او هم می‌توانید درباره این مورد صحبت کنید و هیچ مانعی وجود ندارد. اتفاقا، از آن‌جایی که شما سابقه صحبت با این فرد را از گذشته تا به امروز داشته‌اید، راحت‌تر می‌توانید صحبت‌های بلوغ را شروع کنید.

زمان‌بندی همه چیز است.

یکی از چیزهایی باید در زمان صحبت‌های بلوغ به آن توجه کنید، زمان‌بندی و انتخاب زمانی درست است. اگر قصد دارید که با مادر خود در این باره صحبت کنید، حتما زمانی را بیابید که او کاری برای انجام دادن نداشته باشد. در این زمان، او به دقت می‌تواند به صحبت‌های شما گوش کرده و به سوالات شما پاسخ دهد.
اگر که مادرتان همیشه مشغول است و زمانی را برای صحبت کردن ندارد، از او بخواهید که زمانی را به شما اختصاص دهد. به او بگویید که یک صحبت مهم با او دارید و می‌خواهید که کمی با او صحبت کنید. در این صورت، قطعا او زمانی را به شما اختصاص می‌دهد و صحبت‌های شما را می‌شنود. هر فردی را که برای صحبت در این باره انتخاب می‌کنید، زمانی درست برای صحبت با او را به همین شیوه بیابید. چرا که اگر زمان‌بندی شما درست و دقیق نباشد، قطعا به پاسخ سوالات خود نمی‌رسید.
همچنین، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از صحبت، حتما سوالات خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید. در این صورت، هیچ سوالی از قلم نمی‌افتد و شما می‌توانید پاسخ یک به یک آنها را پیدا کنید. اگر سوالات را یادداشت نکنید، به احتمال زیاد، چندتایی از آنها را فراموش می‌کنید و مجبور می‌شوید که مجددا با فرد مورد نظرتان صحبت کنید.

نوشته‌های تازه