صفحه اصلی / پریود و قاعدگی / راهنمای انتخاب نوار بهداشتی مناسب + معرفی بهترین پد پریود

یکی از حساس‌ترین بازه‌های زمانی برای یک زن، دوره پریود او است. در دوران پریود بانوان به دلیل تغییرات هورمونی، تغییرات فیزیکی و از دست دادن خون زیاد عموما با چالش‌های روحی زیادی مواجه می‌شوند. مخصوصاً که هم‌زمان با گذر از این دوره، باید اصلی‌ترین فعالیت‌های روزمره خود را هم انجام دهند. به همین دلیل انتخاب یک پد بهداشتی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

خوشبختانه در عصر حاضر، تنوع نوارهای بهداشتی و پدهای قاعدگی به قدری زیاد است که هر فردی می‌تواند متناسب با شرایط و اندازه‌های خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. به همین منظور شما به عنوان یک بانو باید از شرایط فیزیکی و جسمی خود آگاه بوده و متناسب با سایز و میزان خونریزی خود به سراغ پد قاعدگی مناسب خود بروید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل درباره جزئیات انتخاب نوار بهداشتی مناسب افراد مختلف صحبت کنیم.

عوامل تأثیرگذار در انتخاب پد قاعدگی مناسب

بانوان مختلف بر اساس شرایط جسمی و فیزیکی که دارند، دوران پریود خود را به شکل‌های متفاوتی تجربه می‌کنند. عواملی مثل شکل بدن، سایز، شدت جریان خون، نوع پوست و… می‌تواند روی انتخاب پد بهداشتی تأثیر داشته باشد.

نکته جالب این است که به طور کلی بیشتر از ۶۰ درصد زنان در جهان از نوار بهداشتی سایز اشتباه برای دوران عادت ماهانه خود استفاده می‌کنند. دلیل آن هم تصور غلطی است که بین عموم مردم جا افتاده است. این تصور که سایز همه پدهای قاعدگی یکسان بوده و فرقی با یکدیگر ندارند. در صورتی که اصلاً این گونه نیست. شما حتی برای روزهای مختلف دوران پریود خود نیز باید از پدهای بهداشتی متفاوتی استفاده کنید. زیرا میزان خونریزی شما در تمام روزها یکسان نبوده و شدت آن تغییر می‌کند. تمام این ناآگاهی‌ها باعث شده تا زمانی که خونریزی یک زن به لباس او ترشح می‌کند، خود را مقصر بداند. در صورتی که اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، استفاده از پد بهداشتی نامناسب است.

برای انتخاب یک نوار بهداشتی مناسب خود باید مواردی مثل نوع پوست بدن، سایز، شدت خونریزی، نوع پریود و… را در نظر بگیرید. عواملی که در ادامه به طور تفکیک شده آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ضخامت

این تصور که هر چه نوار بهداشتی انتخابی شما ضخیم‌تر باشد، قدرت جذب بالاتری هم خواهد داشت کاملا غلط است. جالب است بدانید که عموما نوار بهداشتی‌های ضخیم از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. این نوع پدهای بهداشتی به راحتی از روی لباس دیده شده و حرکت را برای فرد سخت می‌کند. پس هنگام انتخاب نوار بهداشتی مناسب خود باید ضخامت آن را متناسب با شدت خونریزی خود در نظر بگیرید.

اندازه

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب پد قاعدگی مناسب، اندازه آن است. هر فردی باید متناسب با سایزی که دارد یک نوار بهداشتی مناسب خود انتخاب کند. برای مثال اندازه پد قاعدگی فردی با سایز ۳۶ باید با پد قاعدگی فردی با سایز ۴۲ باید متفاوت باشد. به همین دلیل است که انواع مختلفی از نوار بهداشتی‌های مخصوص روز و شب در سایزهای مختلف به تولید می‌رسند. شما می‌توانید پد بهداشتی متناسب با سایز خود را به راحتی از میان محصولات تافته پیدا کنید.

قدرت جذب

اکثر بانوان هنگام خرید نوار بهداشتی به دنبال محصولی هستند که قدرت جذب بالایی داشته باشد. حال این موضوع میان افرادی که خونریزی‌های شدید دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. یک نوار بهداشتی خوب باید بتواند جریان خون را از سطح اولیه پد جذب کرده و به لایه‌های زیرین منتقل کند. بدین ترتیب سطح نوار بهداشتی خشک باقی‌مانده و باعث سوزش در آلت تناسلی بانوان نخواهد شد. محصولاتی با این ویژگی‌ها در میان پدهای بهداشتی تافته موجود است. مخصوصاً اگر یک بانوی شاغل هستید و امکان تعویض پد بهداشتی در سیکل‌های کوتاه مدت را ندارید، اهمیت قدرت جذب نوار بهداشتی انتخاب خود را بسیار جدی بگیرید.

جنس

یکی دیگر از عواملی که هنگام خرید نوار بهداشتی مناسب باید به آن توجه کرد، جنس آن است. بسیاری از محصولاتی که از برندهای متفرقه هستند حاوی مواد شیمیایی و سموم بوده و ممکن است موجب آسیب دیدن پوست شما شوند. از آنجایی که واژن بانوان جزو حساس‌ترین و جاذب‌ترین قسمت‌های بدن یک زن است، باید در انتخاب نوار بهداشتی مناسب نهایت دقت خود را به خرج دهید. به همین منظور هنگام خرید پد قاعدگی حتماً نوشته‌های روی آن را مطالعه کرده و از استاندارد بودن مواد تشکیل‌دهنده آن اطمینان حاصل کنید.

نوع

اگر قرار باشد یک پد قاعدگی مناسب برای خود پیدا کنید، باید با انواع نوار بهداشتی موجود در بازار آشنا باشید. امروزه تنوعی بی‌نظیری در پدهای بهداشتی وجود دارد که شامل نمونه‌هایی مثل بالدار، مشبک، پد روزانه، مسافرتی، پد شبانه و… می‌شود. شما باید متناسب با میزان خونریزی و شرایطی که در آن قرار دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

معطر بودن

در حال حاضر نوار بهداشتی‌های جدیدی تحت عنوان پدهای بهداشتی معطر در بازار وجود دارد. این نوع پدهای قاعدگی باعث می‌شود تا بانوان هنگام حضور در جمعیت از احساس آرامش و رضایت خاطر بیشتری برخوردار باشند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که همین معطر بودن نوارهای بهداشتی ممکن است باعث بروز حساسیت در بعضی بانوان شود. بنابراین شما باید ابتدا از نوع پوست و حساسیت‌های خود آگاه بوده و سپس متناسب با آن نوار بهداشتی مناسب خود را خریداری کنید.

نوار بهداشتی بالدار یا ساده

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید نوار بهداشتی باید به آن توجه کرد، بالدار بودن یا نبودن آن است. این موضوع تا حد زیادی به فیزیک بدن و نوع پریود شما بستگی دارد. برای مثال برخی از افراد به دلیل سایشی که بال‌های پد بهداشتی با قسمت ران پای آن‌ها ایجاد می‌کند، دچار احساس سوزش، خارش و ناراحتی می‌شوند. این در صورتی است که بسیاری از بانوان دیگر به دلیل محکم‌تر بودن نوار بهداشتی‌های بالدار، انتخاب خود را از میان همین نوع انجام می‌دهند. بنابراین اگر شما هم جزو بانوان شاغل و پرتحرک هستید، بهتر است پس از بررسی‌های لازم درباره فیزیک بدنی خود، یکی از انواع نوار بهداشتی‌های بالدار تافته را برای استفاده انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب نوار بهداشتی مناسب

یکی از اصلی‌ترین مواردی که یک خانم برای حفظ سلامت خود باید انجام دهد، رعایت بهداشت واژن است. کوچک‌ترین اشتباه و استفاده از محصولات نامرغوب می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف در ناحیه واژن شود. حال اهمیت رعایت بهداشت در دوران پریود زنان، چندین برابر خواهد شد. زیرا در این دوره محیط واژن از حالت عادی خود خارج شده و دائماً مرطوب است. به همین دلیل استفاده از پد قاعدگی مناسب موضوعی است که می‌تواند حفظ سلامت این قسمت از بدن را تا حد زیادی تضمین کند. در این مقاله سعی کردیم عوامل مهمی که هنگام خرید پد قاعدگی مناسب باید مورد توجه قرار بگیر را به تفکیک بررسی کنید. اما در نهایت این شما هستید که باید بر اساس شناختی که از خود و بدنتان دارید، یکی از محصولات استاندارد موجود در بازار را برگزینید.

واقعیت این است که بسیاری از بانوان نمی‌دانند دلیل نشتی خون به لباس آن‌ها در دوران پریود به دلیل استفاده از پد بهداشتی نامناسب است. این موضوع در حالی است که برندهای مطرح تولید کننده نوارهای بهداشتی، محصولات متنوعی در سایزهای مختلف تولید می‌کنند. طوری که طول و ضخامت جلو و پشت آن‌ها در نمونه‌های مختلف کاملاً متفاوت در نظر گرفته شده است. برای مثال نوارهای بهداشتی شبانه عموما دارای طول بیشتری هستند تا از نشتی خون به لباس هنگام افقی بودن فرد جلوگیری کنند.

محصولات تافته با تنوع بی‌نظیری که دارد نیازهای مختلف تمام بانوان سرزمین را برطرف کرده و برای هر فردی با هر شرایط و سایزی، یک محصول ویژه معرفی کرده است. از پدهای بهداشتی بالدار و ساده گرفته تا نوارهای بهداشتی روزانه، شبانه و…؛ کافی است نوع بدن، سایز و شدت خونریزی خود را بدانید و متناسب با آن یکی از محصولات باکیفیت تافته را انتخاب کنید.

نوشته‌های تازه