چرا خون پریود بیماری‌زا است؟

در دوران قاعدگی بدن بانوان بدلیل خونریزی دارای شرایط زخم باز است. خون پریود یک مایع گرم و پروتئین دار است که بشدت استعداد تشکیل کلونی‌های میکروبی و قارچی را دارد. در زمان خونریزی پریود بعد از گذشت یک ساعت می‌توان شروع تشکیل این کلونی ها را شاهد بود. در این حالت اگر ترشحات پریود با بدن در تماس باشد، ناخواسته وارد واژن شده و عامل انواع عفونت می‌شود. و این بسیار قابل تأمل است که عمده عفونت‌ها و بیماری های شایع بانوان به همین دلیل است.

راه حل چیست؟

در طول پریود بانوان برای جلوگیری از کثیف شدن بدن و لباس و از طرفی ممانعت از بروز عفونت در ناحیه‌ی تناسلی، باید از محصولات بهداشت پریود نظیر نوار بهداشتی استفاده کنند. گفتنی است استفاده از کاپ قاعدگی و تامپون به علت تماس خون پریود با بدن، احتمال عفونت و بیماری را بالا می‌برد. نوار بهداشتی یک پدِ جاذب است که بانوان باید برای جذب خون قاعدگی در طول پریود، روی لباسِ زیر خود مصرف کنند.
بیشترین بخشی که در نوار بهداشتی با بدن در تماس است، رویه آن است که به مایع اجازه عبور یک طرفه به سمت داخل توده جاذب را می دهد و عموماً برگشت پذیری را ناممکن می سازد. اگر رویه نوار بهداشتی مرغوب باشد؛ نوار بهداشتی می‌تواند بهداشت و سلامت ناحیه دستگاه تناسلی بانوان را تأمین کرده و به آنان آرامش و اطمینان را در کنار تندرستی به ارمغان آورد.

نوار بهداشتی با رویه مشبک

شانزده سال پیش با تحقیق بازارهای جهانی همه تولید کنندگان به سمت انتخاب پرفوریت پلی اتیلن به عنوان رویه نوار بهداشتی رفتند. به این ترتیب فیلم پلی اتیلن با دستگاههای فوق پیشرفته به صورت سه بعدی (قیف گونه) مشبک و سوراخ شده و به عنوان رویه نوار استفاده می‌شود.
نوارهایی با رویه مشبک به دلیل وجود سوراخهایی قیف گونه در سطح خود، مایع را به سمت توده جاذب داخلی هدایت می کند و شکل سه بعدی این سوراخ های قیفی باعث می شود برگشت پذیری رطوبت اتفاق نیفتد. بنابراین سطح نوار با رویه مشبک در طول ساعت‌های مصرف خشک خواهد بود و امکان برگشت مجدد مایع به سطح وجود ندارد. همین خاصیت عبوردهی یک طرفه باعث میشود که مایع خونی جذب شده در نوار بهداشتی حتی اگر دچار آلودگی میکروبی هم شود امکان برگشت و ایجاد عفونت در بدن را نداشته باشد.
طبق استانداردهای جهانی هر پد نوار باید بعد از شش ساعت استفاده تعویض گردد ولی در نوارهایی با رویه مشبک بدلیل عدم نشتی مایع داخل نوار به سطح و در صورت کاهش خونریزی می‌توان زمان تعویض را تا دوازده ساعت اضافه کرد.
در تمامی نوارهای بهداشتی تافته از رویه مشبک استفاده شده است (حتی نوارهای به نرمی کتان) تا ضامن سلامتی بانوان باشد. همچنین کسانی که در هنگام استفاده از نوار بهداشتی مشبک احساس خارش یا ناراحتی پیدا می‌کنند می‌توانند از نوارهای به نرمی کتان با لایه ترکیبی تافته استفاده کنند.

نوار بهداشتی با رویه به نرمی کتان

برخی پوست‌ها بسیار حساس اند و ممکن است به طور طبیعی نسبت به باکیفیت‌ترین محصولات مراقبتی و بهداشتی نیز حساسیت نشان دهند. نوار های به نرمی کتان تافته برای پوست های خیلی حساس طراحی شده اند و در این نوارها لایه ای از منسوج نبافته بر روی لایه مشبک قرار می‌گیرد، تا هم‌زمان با جذب فوق العاده و عدم برگشت پذیری رطوبت لطافت و نرمی بیشتری را برای مصرف کننده به ارمغان بیاورد. ضمناً این نکته قابل ذکر است که شرکت تافته تنها تولید کننده این رویه ترکیبی به نرمی کتان برای نوار بهداشتی در ایران است.

کدام نوار بهداشتی مرغوب تر است؟

نوارهای بهداشتی تافته دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است و بسته به نوع پوست و میزان خون ریزی در دوران قاعدگی می‌توانید نوار متناسب خود را انتخاب کنید و برای همیشه با بیمارهای زنانه ناحیه تناسلی خداحافظی کنید. تنوع محصولات تافته در سایز و شکل در بین تولیدات ایرانی منحصر به فرد است همچنین کیفیت محصولات نیز با انتخاب متمادی این واحد تولیدی به عنوان واحد نمونه اداره استاندارد و وزارت صنعت و معدن در طی سالیان تضمین و تأیید شده است.
برای اطلاع بیشتر از تنوع نوارهای بهداشتی تافته و انتخاب نوار مناسب شما، به بخش محصولات سایت تافته مراجعه کنید.